dm заедништво
На патот кон нето нула емисии
време за читање: мин
Мерки за заштита на климата

На патот кон нето нула емисии

Ограничувањето на глобалното затоплување е еден од најитните глобални предизвици. dm drogerie markt е посветена на Парискиот договор за заштита на климата и преку сеопфатна стратегија за климата придонесува за намалување на емисиите на стакленички гасови (ЕСГ) по целиот синџир на вредности. Целта е да се намалат сопствените емисии, а истовремено да се поттикне потрошувачка што е пријателски насочена кон климата.

Климатските промени се вбројуваат меѓу најголемите глобални предизвици на нашето време. Со Парискиот договор за заштита на климата од 2015 година, меѓународната заедница се согласи да го ограничи глобалното затоплување на повеќе од два степени Целзиусови во споредба со прединдустриските нивоа и да ги намали глобалните емисии на стакленички гасови на нето нула до 2050 година. dm drogerie markt јасно се залага за овие цели и спроведува долгорочна стратегија за декарбонизација за да даде ефикасен придонес кон заштитата на климата како компанија.

Емисиите по должина на синџирот на вредност на Групацијата dm во голема мера потекнуваат од претходните фази – особено при производството и транспортот на продадените производи, како и при изградба и реновирање на dm продавниците. И во рамките на сопствените деловни процеси, работењето на продавниците, дистрибутивните центри и dm dialogica значително придонесуваат за емисиите. Во подоцнежните фази, дополнителни емисии настануваат, на пример, при употребата на производите или при патувањето на клиентите и вработените до продавниците.

Истовремено, напредувањето на климатските промени претставува сериозен ризик за нашата компанија. Екстремните временски настани како поплави, топлотни бранови или бури можат да ги прекинат синџирите на производство и снабдување, да предизвикаат недостиг од суровини или да ја оштетат инфраструктурата. За да ги спречиме овие ризици и истовремено да ги искористиме економските можности, ние во dm систематски ја проширивме нашата климатска стратегија.

Климатска цел 2045

Од 2020 година, dm ги евидентира своите директни и индиректни емисии на стакленички гасови според стандардите на Протоколот за стакленички гасови (Greenhouse Gas Protocol). Притоа се покажува дека значителен дел од емисиите настануваат во таканаречените категории од обем 3 (Scope 3), односно во претходни и подоцнежни процеси. Целта е да се идентификуваат сите релевантни извори на емисии и да се спроведат насочени мерки за нивно намалување. При тоа, најголемо значење има асортиманот на производи. Дополнително, растојанието што клиентите го поминуваат до продавниците исто така ќе биде вклучено во билансот на емисии.

Централната климатска цел на dm е да стане климатски неутрална компанија најдоцна до 2045 година. За да се постигне ова, формулирани се специфични цели за намалување на емисиите за секторот и се спроведуваат во неколку области на дејствување

Енергетска ефикасност

Клучна улога има зголемувањето на енергетската ефикасност и користењето на обновливи извори на енергија. Просечната потрошувачка на енергија по квадратен метар малопродажна површина треба да се намалува за најмалку еден киловат-час. За таа цел, dm користи модерна техничка опрема за објекти како што се топлински пумпи, сеопфатен премин на LED-осветлување и воведува автоматизирани системи за управување со вентилација и греење. Дополнително, воведено е корпоративно системско управување со енергија според DIN EN ISO 50001, кое треба да се примени во сите земји до 2027 година. Веќе до крајот на фискалната година 2023/24 беа сертифицирани седум земји.

Клучни мерки за намалување на емисиите:

· Проширување на фотоволтаични системи (78 системи, 9.500 MWh произведени во 2024 година)
· Набавка на електрична енергија преку договори за директно снабдување со ветерна и соларна енергија
· Користење на енергетски ефикасна технологија (топлотни пумпи, LED системи за осветлување, контролни системи)
· Воведување на системи за управување со енергија во согласност со ISO 50001
· Користење на електрични и водородни камиони за испорака (пилот-проекти во Германија и Австрија)
· Намалување на фреквенцијата на испораки и оптимизација на повратната логистика.
· Евиденција на емисиите на стакленички гасови при пакување на производите и воведување алтернативи со намалени емисии на CO₂
· Еколошка проценка на опремата во продавниците и користење рециклирани материјали.

Стратегијата за набавка на енергија постојано се развива, со цел да се обезбеди што поголем удел на електрична енергија од обновливи извори. Веќе 67% од енергетските потреби на целата dm група се покриваат од обновливи извори.

Друг важен фокус е декарбонизацијата на асортиманот на производите. До 2025 година ќе се заврши сеопфатната проценка на стакленички гасови по производни групи, со цел да се договорат конкретни мерки за намалување заедно со производствените партнери. dm се потпира на анализи на животниот циклус (LCA), зголемено користење на рециклирани материјали и производи со намален CO₂ отпечаток.

И во логистиката се преземаат мерки за намалување на емисиите. На пример, се користи комбиниран транспорт, при што производите на подолги растојанија се транспортираат со железница. За снабдување на продавниците, dm тестира електрични и водородни камиони –првите пилот-проекти веќе се спроведуваат во Германија и Австрија. Дополнително, dm промовира мобилност што е пријателски настроена кон климата преку корпоративни велосипеди, електрични станици за полнење возила и паркинзи за велосипеди.

Исто така, градежните активности се оценуваат од еколошка перспектива. Во Австрија во 2024/25 започна систематска проценка на влијанијата на емисиите на стакленички гасови од градежништвото. Во Германија во изградбата на продавници веќе се користат рециклирани материјали за да се намалат емисиите и потрошувачката на ресурси.

Севкупно, емисиите од Опсег 1 и Опсег 2 на Групацијата dm се намалени од 56.129 тони CO₂-еквиваленти (2021) на 52.049 тони (2023) – и покрај зголемувањето на бројот на локации.

Заклучок

Заштитата на климата е цврсто вградена во корпоративната стратегија на dm и се спроведува систематски низ сите деловни области. Со темелни анализи на емисиите, конкретни цели за намалување и мерки за соработка по должина на целиот синџир на вредност, ние во dm се стремиме кон целта да постигнеме нето-нула емисии на стакленички гасови до 2045 година. Наша цел е да покажеме како изгледа климатската одговорност во практиката, особено преку проширување на обновливите извори на енергија, декарбонизација на нашата палета на производи и одржливи логистички решенија – како придонес кон глобалната климатска стабилност и долгорочната одржливост на нашата компанија.